piątek, 20 maja 2016

Ko Phangan, czyli rajski odpoczynek

Dotychczas w Tajlandii odpoczywaliśmy na wyspie Ko Chang oraz na Krabi. Jadąc na trzecią wyprawę do Azji zdecydowaliśmy się na wyspę Ko Phangan.

than sadet ko phangan thailand

Ko Phangan jest stosunkowo niewielką wyspą (125 km2, 40 km linii brzegowej) na Zatoce Tajlandzkiej. Zlokalizowana jest 55 km od stałego lądu, a w jej sąsiedztwie znajdują się wyspy Ko Samui i Ko Tao.

ko phangan thailand

Dojazd na wyspę do najszybszych nie należy. Sporo czasu potrzeba, aby dostać się na Ko Phangan. My wybraliśmy wariant z przelotem AirAsia z Bangkoku do Surat Thani, następnie autokarem na przystań do Donsak i potem promem do Thong Sala, czyli do głównej miejscowości na wyspie. Cała trasa zajęła nam około 10 godz.
than sadet beach ko phangan thailand

Ko Phangan znana jest przede wszystkim z największej imprezy w tym regionie (nawet do kilkudziesięciu tysięcy osób), czyli Full Moon Party. To cykliczne wydarzenie odbywa się na plaży Haad Rin.

Planując wyprawę tak układaliśmy grafik, aby nie trafić w tym czasie na wyspę. Udało się to nam i mimo, iż byliśmy w szczycie sezonu plaże były praktycznie puste. Bardzo się nam to podobało.

Tygodniowy pobyt na wyspie podzieliśmy na trzy części, a pierwsze trzy dni postanowiliśmy spędzić na plaży Than Sadet.
bungalow than sadet ko phangan thailand

Plaża znajduje się na zachodzie wyspy. Zlokalizowanych jest na niej dosłownie kilka ośrodków, w których można się zatrzymać. Domki w przeważającej większości umiejscowione są na wzgórzu po prawej stronie plaży.
than sadet ko phangan thailand

Plaża jest niewielka, a wokół niej znajdują się wzgórza porośnięte tropikalną dżunglą.
than sadet beach ko phangan thailand

Jeśli chcemy coś zjeść to do wyboru są 2 miejsca nad brzegiem morza i 3 na wzgórzu.
lizard than sadet ko phangan thailand

Jeśli ktoś w szczycie sezonu chce uciec od tłumów, spać w drewnianym bunglowie na palach, jeść na plaży, gościć jaszczurki w pokoju, obserwować kraby czy warany to Than Sadet na Ko Phangan idealnie się do tego nadaje.

Ko Phangan - Than Sadet - informacje praktyczne:

• najprostszym sposobem dotarcia na wyspę z Bangkoku jest samolot do Surat Thani (70 min), z lotniska autobus na przystań Donsak (1,5 godz.) i potem prom na wyspę (2,5 godz.), całość trasy ok. 10 godz., bilet AirAsia zawiera wszystkie przejazdy i kosztuje 1865 THB z bagażem,
  • taxi z przystani Thong Sala na plażę Than Sadet kosztuje 800 THB/4 os., 30-40 min,
  • taxi z Than Sadet na plażę Haad Yao 1200 THB/4 os., 50-60 min,
  • polecamy nocleg nad brzegiem morza Mai Pen Rai Bungalows 1050 THB/4 os.
gekon than sadet ko phangan thailand

1. Takie miejsca póki co to ja kojarzę bardziej z telewizji czy z pocztówek. Mimo wszystko mam nadzieję, że również kiedyś uda mi się je odwiedzić. Ja wyznaję zasadę, że jeżeli gdzieś jadę na wypoczynek to wtedy muszę odpocząć i czuć się bezpiecznie. Dlatego wykupuję ubezpieczenie na wakacje https://kioskpolis.pl/ubezpieczenia-na-wakacje/ i praktycznie niczym się nie martwię.

2. Moim zdaniem warto sprawdzić ofertę ubezpieczeń turystycznych na https://rankomat.pl/kalkulator/ubezpieczenia-turystyczne/ jest to największa porównywarka ubezpieczeń na rynku. W swojej ofercie mają wszystkie firmy ubezpieczeniowe a i ceny najniższe na rynku.