piątek, 12 czerwca 2015

Singapur - informacje praktyczne, ceny, noclegi

Singapur - informacje praktyczne, ceny, noclegi, hotele, przemieszczanie się, jedzenie, atrakcje turystyczne, wycieczki, sezon, pogoda, higiena i zdrowie.

GRANICE - WIZY
Nie ma obowiązku wizowego o ile pobyt jest krótszy niż 90 dni. Granicę lądową przekraczaliśmy w Johor Bahru po stronie malajskiej, a po drugiej stronie po prostu w Singapurze. Cała procedura trwała około godziny.

PIENIĄDZE
W Singapurze nie można płacić dolarami, ani euro. W obiegu są tylko dolary singapurskie. Trzeba pamiętać o wymianie w kontorze czy banku lub wybrać odpowiednią kwotę z bankomatu. Bankomaty są wszędzie. Kurs wymiany wynosił mniej więcej 1$=1,35 dolara singapurskiego (SGD). Ok. 2,75 zł to mniej więcej 1 dolar singapurski (SGD).

INTERNET i TELEFONY
Internet jest wszędzie, WiFi dostępne w każdym hostelu. Żadnych problemów z roamingiem.

TRANSPORT I PRZEMIESZCZANIE SIĘ
Do Singapuru z Malezji dostaliśmy się autokarem z Malaka.

Podstawowym środkiem transportu po Singapurze jest metro (MRT), które pozwala dotrzeć w zasadzie wszędzie. Uzupełnieniem jest komunikacja autobusowa.
subway singapur

Czasy przejazdu:
Jeśli chodzi o czasy przejazdu metrem to najczęściej nasze przejazdy wahały się w przedziale 15 - 30 min. Gdy jechaliśmy do ZOO cała trasa zajęła nam ok godziny, gdyż musieliśmy przesiąść się na autobus.

Melaka - Singapur ok. 5,5 godz. autokarem, wliczając w to czas potrzebny na przekroczenie granicy.

WYCIECZKI - ZWIEDZANIE
Singapur - zwiedzanie na własną rękę (więcej informacji TUTAJ).

HIGIENA - ZDROWIE
Trzymaliśmy się zasad, które respektowaliśmy w innych krajach regionu: picie wody butelkowanej, mycie i obieranie owoców, niejedzenie surowych potraw.

Na wyjazd należy zaopatrzyć się w apteczkę. Bardzo dobrze jest to wszystko rozpisane na medycynatropikalna.pl. Jeśli chodzi o szczepienia to byliśmy zaszczepieni na WZW A i B, błonicę + tężec, polio i dur brzuszny. Odrębna kwestia to choroby przenoszone przez komary jak denga. My trzymaliśmy się podstawowych zasad ochrony. Tutaj jednak każdy sam musi podjąć właściwą decyzję, mając na uwadze trasę przejazdu, porę roku itd. Warto także skonsultować się lekarzem medycyny tropikalnej.

NOCLEGI
Zasadniczo nie ma problemów ze znalezieniem noclegu w każdej kategorii cenowej, nie mniej jednak jak pisałem warto wcześniej zabookować nocleg wcześniej, gdyż nie ma w mieście typowego centrum backpacerskiego, w którym jest wiele możliwości noclegowych. Wybierając nocleg bardzo ważną kwestią jest bliskość stacji metra. To klucz do bezproblemowego eksplorowania miasta. My ulokowaliśmy się w ok. 300m od stacji Lavender MRT.

JEDZENIE
Do wyboru mamy restauracje dla ludności lokalnej, restauracje i food courty. My w Singapurze jadaliśmy przede wszystkim właśnie tam.

ZWIERZĘTA
Niestety jedyne zwierzęta jakie spotkaliśmy znajdowały się w oceanarium i zoo.
sea aquarium singapur
Nie znaczy to rzecz jasna, że nie ma w Singapurze dziko żyjących stworzeń.

SEZON - POGODA
Singapur można odwiedzać cały rok. Nie ma większego znaczenia, w którym miesiącu będziemy. My byliśmy w marcu.

CENY (luty / marzec 2015, 1$ kosztował w Polsce 3,70 zł, w Singapurze 1,35 dolara singapurskiego SGD, dla kalkulacji można przyjąć 2,75 zł = 1 dolar singapurski SGD. Kraj poza jedzeniem drogi).

Transport
Metro MRT - w zależności od długości trasy od 1,6 do 2,5 SGD 1 os.
Autobus - 1,5-2 SGD 1 os.
Taxi - 2,8 SGD za trzaśnięcie drzwiami + 0,20 SGD za każde przejechane 385 m do 10 km, powyżej tego dystansu 0,20 SGD za 330 m. Niespotykany chyba nigdzie indziej przelicznik :) Tanio, ok. 0,5 SGD za 1 km.

Hotele
Singapur - Mercury Backpackers Hostel - internet, AC, bez okna, 2 łóżka piętrowe, łazienka na korytarzu, jacuzzi i rest area na dachu, śniadanie wliczone, cena 99 SGD za dobę za pokój 4 os. Lokalizacja blisko stacji metra MRT Lavender. Polecam

Gastronomia
Lody z maszyny - 0,7 SGD
Cola, fanta, sprite 0,5l - 2,5-3 SGD
Woda 1,5l - 2 SGD

Turystyka (ceny za osobę)
38 SGD (28 ulgowy) bilet wstępu do oceanarium S.E.A. Aquarium na Sentosa
71 SGD (47 ulgowy) bilet wstępu do ZOO + night safari.
Pozostałe odwiedzane przez nas atrakcje były darmowe.